PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO
DLA POZIOMU PODSTAWOWEGO I ROZSZERZONEGO
1. Rodzaje ocen cząstkowych:
Rodzaj: |
O/K |
A |
Pk |
Pd |
L |
S |
Ćw
|
|
Waga oceny:
|
2 |
1 |
3 |
2 lub 3 |
2 lub 3 |
3 |
2 |
|
Przewidywana liczba ocen: |
I sem. |
1 |
0-3 |
1-2 |
0-1 |
2-5 |
2 |
1-2 |
II sem. |
1 |
0-3 |
1-2 |
0-1 |
2-5 |
2 |
1-2 |
Ocena oznaczona symbolem L dotyczy znajomości treści lektur.
2. Kryteria i sposób oceny aktywności:
|
Zaangażowany udział w zajęciach lekcyjnych, dłuższe formy prezentacji materiału lekcyjnego przygotowane w domu lub na lekcji, udział w konkursach i olimpiadach przedmiotowych |
3. Nieusprawiedliwiona nieobecność na sprawdzianach i pracach klasowych
|
Uczeń pisze sprawdzian po ustaleniu terminu na pierwszej lekcji po swej nieobecności (termin ustalany indywidualnie, uzależniony jest od powodu nieobecności na sprawdzianie, nie później niż tydzień po przybyciu do szkoły; w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności uczeń pisze sprawdzian na pierwszych zajęciach po przyjściu do szkoły) |
4. Niewykonywanie ćwiczeń i zadań domowych: |
Niewykonanie zadanej pracy domowej skutkuje oceną niedostateczną. |
5. Niesamodzielność pracy:
|
Ocena obniżona o jeden stopień. Druga podjęta próba niesamodzielnego pisania lub odpowiadania skutkuje oceną niedostateczną. Plagiat skutkuje oceną niedostateczną bez możliwości poprawy. |
6. Oceny semestralne i końcoworoczne
ocena celująca |
5,30 – 6,00 |
ocena bardzo dobra |
4,75 – 5,29 |
ocena dobra |
3,75 – 4,74 |
ocena dostateczna |
2,75 – 3,74 |
ocena dopuszczająca |
2,00 – 2,74 |
ocena niedostateczna |
1,00 – 1,99 |
Ocenę semestralną i końcową wystawia nauczyciel, biorąc pod uwagę wiele czynników (oceny cząstkowe, zaangażowanie w pracę na lekcjach, systematyczność). Nauczyciel może wystawić końcową ocenę wyższą niż średnia wynikająca z ocen cząstkowych po uwzględnieniu powyższych elementów.