I Liceum zaprasza po raz pierwszy

I Liceum zaprasza po raz drugi

Nasz patron - Józef Wybicki

Ojczysty - dodaj do ulubionych

Procedury maturalne od 2015 r.

Kontakt

I Liceum Ogólnokształcące
im. Józefa Wybickiego w Kościerzynie
ul. Ignacego Krasickiego 2
tel.: 58 686 35 09
adres e-mail: sekretariat@liceum.org.pl

14 września rozpoczęła się szalona klasowa wyprawa biol-chemu. Strażniczkami naszej przygody były niestrudzone nauczycielki: panie Wiesława Sabisz, Ewa Stoltmann i Anna Kąkol.

Podróż rozpoczęliśmy tuż przed północą, a o świcie co niektórych obudziły jasnogórskie dzwony. Nie przebudzili się ci, których chrapanie było głośniejsze niż one. Następnie celem naszej ekspedycji były Tarnowskie Góry. Tam przeżyliśmy podziemny rejs łodzią umilony naszym śpiewem. Postaraliśmy się też, by zapewnić sobie zdanie matury dzięki magicznym właściwościom źródełka w kopalni srebra. Wycieńczeni i zmęczeni z wielkim trudem dotarliśmy do kwatery głównej – pensjonatu w Bańskiej Niżnej.

Marszruta kolejnego dnia obejmowała Dolinę Kościeliską i Jaskinię Mroźną. Trasa była wymagająca - czołganie się, walką z niskim stropem i wodą, ale nie takim przeciwnościom stawialiśmy czoła. Trudy wędrówki dawały o sobie znać, zmęczenie jednak odeszło, gdy zbliżaliśmy się do Krupówek. To prawdziwie kosmopolityczne miejsce – okazało się, że możemy kupić tam pamiątki z każdego niemal zakątku świata.

Polubiliśmy spędzanie czasu pod ziemią, dlatego kolejnego dnia znowu zeszliśmy pod... tym razem słowacką ziemię. Zwiedziliśmy Jaskinię Bielańską. Pani przewodnik urzekła nas swoją polszczyzną, my z kolei zachwyciliśmy zwiedzających piosenką o melonie. Podziemia przestały być dla nas wyzwaniem, więc kolejnym punktem programu były góry i wodospady. Przepiękne okoliczności przyrody zostały uwiecznione na nieskończonej ilości zdjęć, które podziwiać można na naszych profilach społecznościowych.

Okazało się, że jesteśmy stworzeni do życia pod ziemią, dlatego kolejny nocleg, poprzedzony zwiedzaniem kopalni soli w Bochni i wieczorną dyskoteką w rytmie zorby, spędziliśmy 250 metrów pod ziemią.

Ostatni dzień był niezwykle spokojny. Stary Rynek, Wawel i aquapark – to atrakcje Krakowa. Podróż powrotna wypełniona była śpiewem i chrapaniem. Do domu wróciliśmy pełni niezapomnianych wrażeń, z niezliczoną ilością sweetfoci.